Escape (class)room w Twojej Szkole
Integracja w szkole w połączeniu z rozwijaniem kompetencji przyszłości
– współpracy, kreatywności i logicznego myślenia?
Tak działają Gry Detektywistyczne NaTrzepaku typu Escape Room w szkołach.
Uczestnicy zostają podzieleni na grupy ze wspólnym scenariuszem, ale unikalnymi elementami gry.
Początkowo mają za zadanie zebrać poszlaki/ ślady/ wskazówki. Następnie wnioskują na bazie zgromadzonych informacji w celu rozwiązania tajemnicy. Rezultat gry każdej z grup jest unikalny. Połączenie wyników grup pozwoli na rozwikłanie problemu.
Świetna zabawa połączona z edukacją w klasie,
czyli edutainment NaTrzepaku!
Gra integracyjna w szkole NaTrzepaku:
-
Jaką tematykę poruszamy?
Jaką tematykę poruszamy?
Wśród tematów gier, jakie polecamy dla szkoły są m.in.:
- "Gra w zwierzaki!" (uwrażliwianie na innych, wzrost sprawczości i empatii, współpraca i beztroska zabawa dla ducha i ciała) > klasy I-III;
- "Laboratorium Życzliwości Prof. Floriana" (wzmacnianie współpracy i życzliwości, nauka o emocjach) > klasy I-III oraz II-IV;
- "W RÓŻNORODNOŚCI SIŁA - Zbuduj Drużynę Tolerancji!" (wspieranie innych, włączanie innych do współpracy, tolerancja, życzliwość) > klasy II-IV;
- "STOP HEJT! Odkryj Twoje SuperMoce!" (przyczyny i konsekwencje hejtu, narzędzia radzenia sobie z nim, budowanie asertywności) > klasy IV-V i VI
- "Nie WIELbłądź - DECYDUJ!" (profilaktyka uzależnień od komputera, telefonu, słodyczy, używek; budowanie sprawczości i asertywności w mówieniu "nie" i decydowaniu o sobie) > klasy VII-VIII
-
Jak to działa?
Jak to działa?
W uzgodnieniu z Dyrekcją, Nauczycielami i Administracją Szkoły:
a) Wybieramy grupę docelową gry - zakres wieku oraz tematykę gry (w ciągu 1 dnia szkoły możemy obsłużyć do 3 tur po maksymalnie 80-cioro dzieci w każdej turze, co oznacza łącznie do 240 dzieci).
b) Określamy przestrzeń wewnątrz lub wokół Szkoły (możliwe również: boisko, sala gimnastyczna; korytarze, itp.), w której mogłaby odbyć się gra tak, by nie przeszkadzać pozostałym uczniom w lekcjach.
c) Dostosowujemy godziny gier w każdej turze do zajęć klas (na 1 turę potrzebujemy 2 godziny lekcyjne + przerwa ~100 minut)
d) Daną turę dzielimy klasami, a klasy na "6-8-osobowe zespoły" tak, by dzieci mogły pracować ze sobą bliżej i efektywniej.
-
Dlaczego to jest ważne?
Dlaczego to jest ważne?
Dzisiejsze pokolenie Gen Z i Alpha zanurzone w świecie wirtualnym
i zagonionym życiu rodziców:
• odczuwa osamotnienie i smutek,
• ma problem we współpracy i nawiązywaniu przyjaźni,
• ma tendencję do oceniania i wykluczania osób gorzej sytuowanych,
• dręczy lub pada ofiarą hejtu offline i online,
• szuka pozornej akceptacji w świecie gier komputerowych i używek.Izolacja i zdalna nauka pogłębiły problemy wokół fonoholizmu i siecioholizmu oraz skłonności do funkcjonowania poza społecznością rówieśników.
Jednocześnie badania nad kompetencjami pokoleń wskazują, iż zarówno Z i Alpha z natury:
- chcą zmieniać świat na lepsze,
- czerpią radość ze współpracy z innymi ludźmi (team-work),
- chcą rozwoju. -
Uzależniamy od wspólnego czasu!
Uzależniamy od wspólnego czasu!
Podczas gier integracyjnych NaTrzepaku, uczniowe pracują w zespołach, przyjmują różne role, uczą się negocjowania i współpracy.
W grach NaTrzepaku zabawa jest tylko pretekstem do poruszenia ważnych problemów społecznych jak uzależnienia, hejt, brak wrażliwości na innych czy brak tolerancji.
Gry NaTrzepaku otwierają pole do dyskusji na trudne tematy i zaszczepiają pozytywne postawy społeczne.
-
To jest super! Gdzie to kupić?!
To jest super! Gdzie to kupić?!
Gry team building NaTrzepaku są zamawiane przez Szkoły z:
- finansowaniem przez Rodziców
- lub z dofinansowaniem Urzędu Miasta / Gminy lub lokalnych Ośrodków Pomocy Społecznej jako, że idealnie wpisują się w zadania własne OPS i władz lokalnych.Aby zamówić grę Szkole, napisz do nas na: witaj@natrzepaku.pl
lub śledź nasz fanpage po więcej informacji!
Jaką tematykę poruszamy?
Wśród tematów gier, jakie polecamy dla szkoły są m.in.:
- "Gra w zwierzaki!" (uwrażliwianie na innych, wzrost sprawczości i empatii, współpraca i beztroska zabawa dla ducha i ciała) > klasy I-III;
- "Laboratorium Życzliwości Prof. Floriana" (wzmacnianie współpracy i życzliwości, nauka o emocjach) > klasy I-III oraz II-IV;
- "W RÓŻNORODNOŚCI SIŁA - Zbuduj Drużynę Tolerancji!" (wspieranie innych, włączanie innych do współpracy, tolerancja, życzliwość) > klasy II-IV;
- "STOP HEJT! Odkryj Twoje SuperMoce!" (przyczyny i konsekwencje hejtu, narzędzia radzenia sobie z nim, budowanie asertywności) > klasy IV-V i VI
- "Nie WIELbłądź - DECYDUJ!" (profilaktyka uzależnień od komputera, telefonu, słodyczy, używek; budowanie sprawczości i asertywności w mówieniu "nie" i decydowaniu o sobie) > klasy VII-VIII
Jak to działa?
W uzgodnieniu z Dyrekcją, Nauczycielami i Administracją Szkoły:
a) Wybieramy grupę docelową gry - zakres wieku oraz tematykę gry (w ciągu 1 dnia szkoły możemy obsłużyć do 3 tur po maksymalnie 80-cioro dzieci w każdej turze, co oznacza łącznie do 240 dzieci).
b) Określamy przestrzeń wewnątrz lub wokół Szkoły (możliwe również: boisko, sala gimnastyczna; korytarze, itp.), w której mogłaby odbyć się gra tak, by nie przeszkadzać pozostałym uczniom w lekcjach.
c) Dostosowujemy godziny gier w każdej turze do zajęć klas (na 1 turę potrzebujemy 2 godziny lekcyjne + przerwa ~100 minut)
d) Daną turę dzielimy klasami, a klasy na "6-8-osobowe zespoły" tak, by dzieci mogły pracować ze sobą bliżej i efektywniej.
Dlaczego to jest ważne?
Dzisiejsze pokolenie Gen Z i Alpha zanurzone w świecie wirtualnym
i zagonionym życiu rodziców:
• odczuwa osamotnienie i smutek,
• ma problem we współpracy i nawiązywaniu przyjaźni,
• ma tendencję do oceniania i wykluczania osób gorzej sytuowanych,
• dręczy lub pada ofiarą hejtu offline i online,
• szuka pozornej akceptacji w świecie gier komputerowych i używek.
Izolacja i zdalna nauka pogłębiły problemy wokół fonoholizmu i siecioholizmu oraz skłonności do funkcjonowania poza społecznością rówieśników.
Jednocześnie badania nad kompetencjami pokoleń wskazują, iż zarówno Z i Alpha z natury:
- chcą zmieniać świat na lepsze,
- czerpią radość ze współpracy z innymi ludźmi (team-work),
- chcą rozwoju.
Uzależniamy od wspólnego czasu!
Podczas gier integracyjnych NaTrzepaku, uczniowe pracują w zespołach, przyjmują różne role, uczą się negocjowania i współpracy.
W grach NaTrzepaku zabawa jest tylko pretekstem do poruszenia ważnych problemów społecznych jak uzależnienia, hejt, brak wrażliwości na innych czy brak tolerancji.
Gry NaTrzepaku otwierają pole do dyskusji na trudne tematy i zaszczepiają pozytywne postawy społeczne.
To jest super! Gdzie to kupić?!
Gry team building NaTrzepaku są zamawiane przez Szkoły z:
- finansowaniem przez Rodziców
- lub z dofinansowaniem Urzędu Miasta / Gminy lub lokalnych Ośrodków Pomocy Społecznej jako, że idealnie wpisują się w zadania własne OPS i władz lokalnych.
Aby zamówić grę Szkole, napisz do nas na: witaj@natrzepaku.pl
lub śledź nasz fanpage po więcej informacji!
Zaufali naszemu know-how
Gry integracyjne
Na Trzepaku
Escape Room dla szkół NaTrzepaku to gry detektywistyczne z życzliwym przesłaniem dla rówieśników, mobilizujące do współpracy w małych zespołach w celu rozwiązania zagadek „ratujących świat” przez małych SuperBohaterów.
Poruszają ważne problemy społeczne w atrakcyjnej formule wspólnej zabawy i integracji.
Scenariusze naszych aktywności oparte są na autorskich pomysłach, przygotowywane i konsultowane w gronie psychologów i pedagogów tak, by wspierać zadania własne Szkół i Ośrodków Pomocy Społecznej.
Aktywności NaTrzepaku zostały już włączone do stałej oferty zadań realizowanych przez M-GOPS w Piasecznie, GOPS Lesznowola, MOPS Józefów oraz M.St. Warszawa w ramach działań Partnerstwa dla dzieci Pragi Południe (profilaktyka uzależnień wśród dzieci i młodzieży) i współpracujących z tymi instytucjami Szkół.