Wyszukaj
Escape (class)room!

Integracyjny Escape Room
w Twojej Szkole!

Escape (class)room w Twojej Szkole

Integracja w szkole w połączeniu z rozwijaniem kompetencji przyszłości
– współpracy, kreatywności i logicznego myślenia?
Tak działają Gry Detektywistyczne NaTrzepaku typu Escape Room w szkołach.

Uczestnicy zostają podzieleni na grupy ze wspólnym scenariuszem, ale unikalnymi elementami gry.
Początkowo mają za zadanie zebrać poszlaki/ ślady/ wskazówki. Następnie wnioskują na bazie zgromadzonych informacji w celu rozwiązania tajemnicy. Rezultat gry każdej z grup jest unikalny. Połączenie wyników grup pozwoli na rozwikłanie problemu.

Świetna zabawa połączona z edukacją w klasie,
czyli edutainment NaTrzepaku!

 

Gra integracyjna w szkole NaTrzepaku:

  • Jaką tematykę poruszamy?

    Jaką tematykę poruszamy?

    Wśród tematów gier, jakie polecamy dla szkoły są m.in.:

    - "Gra w zwierzaki!" (uwrażliwianie na innych, wzrost sprawczości i empatii, współpraca i beztroska zabawa dla ducha i ciała) > klasy I-III;

    - "Laboratorium Życzliwości Prof. Floriana" (wzmacnianie współpracy i życzliwości, nauka o emocjach) > klasy I-III oraz II-IV;

    - "W RÓŻNORODNOŚCI SIŁA - Zbuduj Drużynę Tolerancji!" (wspieranie innych, włączanie innych do współpracy, tolerancja, życzliwość) > klasy II-IV;

    - "STOP HEJT! Odkryj Twoje SuperMoce!" (przyczyny i konsekwencje hejtu, narzędzia radzenia sobie z nim, budowanie asertywności) > klasy IV-V i VI

    - "Nie WIELbłądź - DECYDUJ!" (profilaktyka uzależnień od komputera, telefonu, słodyczy, używek; budowanie sprawczości i asertywności w mówieniu "nie" i decydowaniu o sobie) > klasy VII-VIII

  • Jak to działa?

    Jak to działa?

    W uzgodnieniu z Dyrekcją, Nauczycielami i Administracją Szkoły:

    a) Wybieramy grupę docelową gry - zakres wieku oraz tematykę gry (w ciągu 1 dnia szkoły możemy obsłużyć do 3 tur po maksymalnie 80-cioro dzieci w każdej turze, co oznacza łącznie do 240 dzieci).

    b) Określamy przestrzeń wewnątrz lub wokół Szkoły (możliwe również: boisko, sala gimnastyczna; korytarze, itp.), w której mogłaby odbyć się gra tak, by nie przeszkadzać pozostałym uczniom w lekcjach.

    c) Dostosowujemy godziny gier w każdej turze do zajęć klas (na 1 turę potrzebujemy 2 godziny lekcyjne + przerwa ~100 minut)

    d) Daną turę dzielimy klasami, a klasy na "6-8-osobowe zespoły" tak, by dzieci mogły pracować ze sobą bliżej i efektywniej.

  • Dlaczego to jest ważne?

    Dlaczego to jest ważne?

    Dzisiejsze pokolenie Gen Z i Alpha zanurzone w świecie wirtualnym
    i zagonionym życiu rodziców:
    • odczuwa osamotnienie i smutek,
    • ma problem we współpracy i nawiązywaniu przyjaźni,
    • ma tendencję do oceniania i wykluczania osób gorzej sytuowanych,
    • dręczy lub pada ofiarą hejtu offline i online,
    • szuka pozornej akceptacji w świecie gier komputerowych i używek.

    Izolacja i zdalna nauka pogłębiły problemy wokół fonoholizmu i siecioholizmu oraz skłonności do funkcjonowania poza społecznością rówieśników.

    Jednocześnie badania nad kompetencjami pokoleń wskazują, iż zarówno Z i Alpha z natury:
    - chcą zmieniać świat na lepsze,
    - czerpią radość ze współpracy z innymi ludźmi (team-work),
    - chcą rozwoju.

  • Uzależniamy od wspólnego czasu!

    Uzależniamy od wspólnego czasu!

    Podczas gier integracyjnych NaTrzepaku, uczniowe pracują w zespołach, przyjmują różne role, uczą się negocjowania i współpracy.

    W grach NaTrzepaku zabawa jest tylko pretekstem do poruszenia ważnych problemów społecznych jak uzależnienia, hejt, brak wrażliwości na innych czy brak tolerancji.

    Gry NaTrzepaku otwierają pole do dyskusji na trudne tematy i zaszczepiają pozytywne postawy społeczne.

  • To jest super! Gdzie to kupić?!

    To jest super! Gdzie to kupić?!

    Gry team building NaTrzepaku są zamawiane przez Szkoły z:

    - finansowaniem przez Rodziców
    - lub z dofinansowaniem Urzędu Miasta / Gminy lub lokalnych Ośrodków Pomocy Społecznej jako, że idealnie wpisują się w zadania własne OPS i władz lokalnych.

    Aby zamówić grę Szkole, napisz do nas na: witaj@natrzepaku.pl
    lub śledź nasz fanpage po więcej informacji!

Jaką tematykę poruszamy?

Wśród tematów gier, jakie polecamy dla szkoły są m.in.:

- "Gra w zwierzaki!" (uwrażliwianie na innych, wzrost sprawczości i empatii, współpraca i beztroska zabawa dla ducha i ciała) > klasy I-III;

- "Laboratorium Życzliwości Prof. Floriana" (wzmacnianie współpracy i życzliwości, nauka o emocjach) > klasy I-III oraz II-IV;

- "W RÓŻNORODNOŚCI SIŁA - Zbuduj Drużynę Tolerancji!" (wspieranie innych, włączanie innych do współpracy, tolerancja, życzliwość) > klasy II-IV;

- "STOP HEJT! Odkryj Twoje SuperMoce!" (przyczyny i konsekwencje hejtu, narzędzia radzenia sobie z nim, budowanie asertywności) > klasy IV-V i VI

- "Nie WIELbłądź - DECYDUJ!" (profilaktyka uzależnień od komputera, telefonu, słodyczy, używek; budowanie sprawczości i asertywności w mówieniu "nie" i decydowaniu o sobie) > klasy VII-VIII

Jak to działa?

W uzgodnieniu z Dyrekcją, Nauczycielami i Administracją Szkoły:

a) Wybieramy grupę docelową gry - zakres wieku oraz tematykę gry (w ciągu 1 dnia szkoły możemy obsłużyć do 3 tur po maksymalnie 80-cioro dzieci w każdej turze, co oznacza łącznie do 240 dzieci).

b) Określamy przestrzeń wewnątrz lub wokół Szkoły (możliwe również: boisko, sala gimnastyczna; korytarze, itp.), w której mogłaby odbyć się gra tak, by nie przeszkadzać pozostałym uczniom w lekcjach.

c) Dostosowujemy godziny gier w każdej turze do zajęć klas (na 1 turę potrzebujemy 2 godziny lekcyjne + przerwa ~100 minut)

d) Daną turę dzielimy klasami, a klasy na "6-8-osobowe zespoły" tak, by dzieci mogły pracować ze sobą bliżej i efektywniej.

Dlaczego to jest ważne?

Dzisiejsze pokolenie Gen Z i Alpha zanurzone w świecie wirtualnym
i zagonionym życiu rodziców:
• odczuwa osamotnienie i smutek,
• ma problem we współpracy i nawiązywaniu przyjaźni,
• ma tendencję do oceniania i wykluczania osób gorzej sytuowanych,
• dręczy lub pada ofiarą hejtu offline i online,
• szuka pozornej akceptacji w świecie gier komputerowych i używek.

Izolacja i zdalna nauka pogłębiły problemy wokół fonoholizmu i siecioholizmu oraz skłonności do funkcjonowania poza społecznością rówieśników.

Jednocześnie badania nad kompetencjami pokoleń wskazują, iż zarówno Z i Alpha z natury:
- chcą zmieniać świat na lepsze,
- czerpią radość ze współpracy z innymi ludźmi (team-work),
- chcą rozwoju.

Uzależniamy od wspólnego czasu!

Podczas gier integracyjnych NaTrzepaku, uczniowe pracują w zespołach, przyjmują różne role, uczą się negocjowania i współpracy.

W grach NaTrzepaku zabawa jest tylko pretekstem do poruszenia ważnych problemów społecznych jak uzależnienia, hejt, brak wrażliwości na innych czy brak tolerancji.

Gry NaTrzepaku otwierają pole do dyskusji na trudne tematy i zaszczepiają pozytywne postawy społeczne.

To jest super! Gdzie to kupić?!

Gry team building NaTrzepaku są zamawiane przez Szkoły z:

- finansowaniem przez Rodziców
- lub z dofinansowaniem Urzędu Miasta / Gminy lub lokalnych Ośrodków Pomocy Społecznej jako, że idealnie wpisują się w zadania własne OPS i władz lokalnych.

Aby zamówić grę Szkole, napisz do nas na: witaj@natrzepaku.pl
lub śledź nasz fanpage po więcej informacji!

Zaufali naszemu know-how

  • Dzięki zastosowaniu elementów grywalizacji we wszystkich projektach proponowanych przez "NaTrzepaku", udało nam się zwiększyć liczbę uczestników projektów, zaangażować i zmotywować mieszkańców, podnieść skuteczność funkcji edukacyjno-informacyjnej i precyzyjniej dopasować zadania wynikające z ustawy o profilaktyce uzależnień. Współpracę z ,,NaTrzepaku - Eko animacje i Gry Terenowe" polecam wszystkim, dla których ważne są takie wartości jak: edukacja, współpraca, profesjonalizm, kreatywność, zaangażowanie i komplementarność usług.
    Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gmina Lesznowola Janina Szulowska
  • [...] Wśród zrealizowanych gier miały miejsce: 1) „STOP HEJT! Odkryj swoje SuperMoce” przeciwdziałająca zjawisku hejtu, 2) “Twój głos ma znaczenie” edukująca o roli i wadze udziału w lokalnych budżetach obywatelskich z eko wątkiem, 3) „Skrzynia Świątecznego Czasu” promująca życzliwość i budowanie relacji w rodzinie. [...] „NaTrzepaku – Eko Animacje i Gry Terenowe” jest rzetelnym partnerem, terminowym, o wysokim stopniu zaangażowania w realizowane zadania. Serdecznie polecam produkty i współpracy z marką “Na Trzepaku” innym stowarzyszeniom, urzędom miast, MOPS oraz szkołom.
    Gradiam, Partnerstwo dla Dzieci Pragi Południe Monika Czaplarska-Wach, Prezes Stowarzyszenia
  • Współpraca z "Na Trzepaku - Eko Animacje i Gry Terenowe" jest w pełni satysfakcjonująca. Działa w oparciu o autorskie scenariusze, ale w płeni realizuje potrzeby i wartości promowane w zadaniach Gminy. Atrakcyjna forma pożytecznych treści propagowanych przez produkty społeczne Na Trzepaku przyciąga bardzo dużo uczestników - odbiorców zadań Gminy. Rekomenduję produkty społeczne 'NaTrzepaku - Eko Animacje i Gry Terenowe".
    Miasto i Gmina Piaseczno Hanna Kułakowska-Michalak, I Zastępca Burmistrza
  • [...]Współpraca obejmowała organizację dużego wydarzenia rodzinnego - gry terenowej pt. "STOP HEJT! Odryj Twoje SuperMoce!" dla rodzin z dziećmi oraz gry detektywistycznej (Escape Room) pt. "Przepis na życzliwość" dla dzieci. Oba wydarzenia zostały zrealizowane w ramach projektu socjalnego pn. "Akademia Rodziny" w oparciu o autorskie programy (scenariusze), których pomysłodawcą jest "NaTrzepaku". [...] Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piasecznie poleca firmę NaTrzepaku jako rzetelnego merytorycznie i organizacyjnie partnera.
    Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piasecznie Wioletta Urban, Dyrektor
  • Marto i cały Zespół NaTrzepaku dziękuję :) Warsztaty na takim poziomie o jakim zawsze marzyłam ;)) Pięknie , profesjonalnie i magicznie ! WIELKIE DZIĘKI
    IdeaMia Hanna Piaseczna, właścicielka

Gry integracyjne
Na Trzepaku

Escape Room dla szkół NaTrzepaku to gry detektywistyczne z życzliwym przesłaniem dla rówieśników, mobilizujące do współpracy w małych zespołach w celu rozwiązania zagadek „ratujących świat” przez małych SuperBohaterów.

Poruszają ważne problemy społeczne w atrakcyjnej formule wspólnej zabawy i integracji.

Scenariusze naszych aktywności oparte są na autorskich pomysłach, przygotowywane i konsultowane w gronie psychologów i pedagogów tak, by wspierać zadania własne Szkół i Ośrodków Pomocy Społecznej.

Aktywności NaTrzepaku zostały już włączone do stałej oferty zadań realizowanych przez M-GOPS w Piasecznie, GOPS Lesznowola, MOPS Józefów oraz M.St. Warszawa w ramach działań Partnerstwa dla dzieci Pragi Południe (profilaktyka uzależnień wśród dzieci i młodzieży) i współpracujących z tymi instytucjami Szkół.