Wyszukaj
Planer Życia dla nastolatka

Planer Życia nie dla Dzbana,
czyli jak zadbać o sprawczość nastolatka

Narzędzie pracy nad sobą w zabawnej formie,
które przyswaja nawet “zbuntowany nastolatek”!

To planer budowania mocnych stron i sprawczości, nauki współpracy i walki z nastoletnimi uzależnieniami dla 12-15-latków.

To kompedium wiedzy z zakresu budowania celów, planowania, rozwijania marzeń, szukania swoich talentów, stawiania granic i negocjowania,
budowania poczucia własnej wartości i zdrowych relacji z innymi.

A przy tym wszystkim, to po prostu fajna zabawa!

Planer Życia nie dla Dzbana! by NaTrzepaku:

  • Jaką tematykę poruszamy?

    Jaką tematykę poruszamy?

    "Planer Życia nie dla Dzbana!" to świetne rozwiązanie dla zabieganych rodziców lub rodziców, którzy nie radzą sobie z “nastoletnim buntem”.

    Ten wyjątkowy kalendarz nastolatka powstał, aby budować mocne strony i sprawczość, wzmacniać ich umiejętność współpracy i wesprzeć walkę z nastoletnimi uzależnieniami dla 12-15-latków.

    To kompedium wiedzy z zakresu budowania celów, planowania, rozwijania
    marzeń, szukania swoich talentów, stawiania granic i negocjowania, budowania poczucia własnej wartości, budowania zdrowych relacji z innymi.

    To narzędziownik pracy nad sobą w zabawnej formie, którą przyswaja
    nawet “zbuntowany nastolatek”.

    To świetna zabawa – edutainment czyli połączenie nauki z rozrywką; tu – dodatkowo z akcesoriami, aby ćwiczenia były namacalne i pozwalały ukształtować nawyki.

    Praca z "Planerem Życia nie dla Dzbana!" wykonywana jest w domu, samodzielnie
    lub w rodzinie, ale jest również wspierana serią spotkań z psychologiem.

  • Jak to działa?

    Jak to działa?

    "Planer Życia nie dla Dzbana" ma formę wciągającego i zabawnego dziennika nastolatka do jego indywidualnego rozwoju osobistego.

    "Planer Życia nie dla Dzbana!" to:

    - personalizowany, brandowany Dziennik (40 dni) pracy nad sobą;
    - autorski program budowany na bazie literatury, szkoleń oraz pracy z psychologami, który ma za zadanie zbudować sprawczość i poczucie własnej wartości nastolatków;
    - Planer mobilizuje do rozwoju osobistego dziecka, poprawy komunikacji w rodzinie oraz budowania relacji w rodzinie.
    - EkoAkcesoria "Żrób to sam!" do wsparcia zadań z Planera.
    - 4 towarzyszące spotkania z psychologiem – zamkniętą grupę online, w której omawiane są zadania z Planera oraz 4 spotkania online w grupie wspierające rozwój.
    - “Spotkanie absolwentów” na koniec projektu

  • Dlaczego to jest ważne?

    Dlaczego to jest ważne?

    Badania wykazują, iż młode osoby, szczególnie z pokolenia Gen Z i Alpha, mają do czynienia z wieloma wyzwaniami. Zanurzeni od najmłodszych lat w świat wirtualny, często odczuwają osamotnienie, mają duże problemy z nawiązywaniem bliskich relacji z rówieśnikami, łatwo oceniają innych i same padają ofiarami ocen.

    Często odczuwają niezaopiekowanie emocjonalne w rodzinie z powodu zabiegania rodziców. Jednocześnie borykają się z narastającą wokół agresją i „znieczulicą” oraz wszechobecnymi przejawiami hejtu w najróżniejszych postaciach.

    Te problemy narażają dzisiejszą młodzież na poszukiwanie pozornej akceptacji w postaci ucieczki w świat łatwiejszych rozrywek takich jak gry komputerowe, telefony czy alkohol i narkotyki w grupie rówieśniczej.

    Wyjątkowo boleśnie odbija się to na ich poziomie zadowolenia z życia i z siebie. Z powodu braku jasno określonych celów, pomysłu na siebie oraz bliskich relacji z rówieśnikami i rodzicami, następuje powolne odcinanie się od społeczeństwa, a w dalszej konsekwencji - często depresje i myśli samobójcze (w Polsce 50% częściej niż średnia światowa).

    NFZ podaje, że w 2017 r. leczeniem depresji objęto 12,1 tys. osób poniżej 18. roku życia. W roku 2021 takiej specjalistycznej pomocy udzielono już 25,3 tys. Oznacza tu 100% wzrost w porównaniu z rokiem 2017.

    Eksperci wskazują, że stany i zaburzenia depresyjne w naszym kraju stają się coraz większym problemem, który dotyka około 20 proc. młodzieży.

    Używanie alkoholu i narkotyków w młodym wieku, zanim mózg jest w pełni rozwinięty, dramatycznie zwiększa ryzyko przyszłego uzależnienia od alkoholu i narkotyków. Młodzi ludzie, którzy zaczynają pić alkohol przed ukończeniem 15 roku życia są 5 razy bardziej narażeni na nadużywanie lub
    uzależnienie od osób, które zaczęły używać alkoholu w wieku 21 lat lub później. Podobnie działa to w przypadku narkotyków.

    W 3Q 2022 roku warszawski ratusz zamówił badanie, które objęło uczniów pierwszych i drugich klas liceów, techników i szkół branżowych w stolicy, spośród których 89 proc. badanych miało dobre, bardzo dobre lub wzorowe zachowanie. 60 proc. ankietowanych uczniów przyznała, że piła alkohol. 25% ankietowach przyznała, że upiła się, gdy miała 14 lat lub mniej. Blisko 66 proc. przebadanej młodzieży deklaruje również, że spędza w sieci 3 godziny dziennie od poniedziałku do piątku.

    "Planer Życia nie dla Dzbana" stworzyliśmy, by wyciągnąć młodzież z sieci i pułapek pozornej dorosłości.

  • Dajemy wiarę w siebie!

    Dajemy wiarę w siebie!

    Personalizowany 4-dniowy Dziennik pracy nad sobą to autorski program budowany na bazie literatury, szkoleń oraz pracy z psychologami, który ma za zadanie zbudować sprawczość i poczucie własnej wartości nastolatków.

    Planer mobilizuje do rozwoju osobistego 12-15-latka, poprawy komunikacji w rodzinie oraz budowania relacji w rodzinie.

    To narzędzie budowania celów, planowania, rozwijania marzeń, szukania swoich talentów, stawiania granic i negocjowania,
    budowania poczucia własnej wartości, budowania zdrowych relacji z innymi.

    To niejaka auto-terapia nastolatka tak, by pozwolić mu rozwinąć skrzydła.

  • To jest super! Gdzie to kupić?!

    To jest super! Gdzie to kupić?!

    "Planer Życia nie dla Dzbana" to produkt personalizowany. Z tego powodu najchętniej przygotowujemy go dla większych grup z danego otoczenia.

    Produkt najczęściej zamawiany jest przez:

    - Szkoły (zwykle z dofinansowaniem OPS lub Urzędów Miasta / Gminy) w ramach prezentu na koniec roku szkolnego, do pracy w trakcie ferii lub wakacji.

    "Planer Życia nie dla Dzbana" (lub wersję DEMO) można również zamówić, kontaktując się na witaj@natrzepaku.pl

    Projekt "Planer Życia nie dla Dzbana" z Akcesoriami to również spotkania z psychologiem i dedykowana, zamknięta grupa FB, co wspiera rozwój z Planerem i motywuje do dalszej pracy.

Jaką tematykę poruszamy?

"Planer Życia nie dla Dzbana!" to świetne rozwiązanie dla zabieganych rodziców lub rodziców, którzy nie radzą sobie z “nastoletnim buntem”.

Ten wyjątkowy kalendarz nastolatka powstał, aby budować mocne strony i sprawczość, wzmacniać ich umiejętność współpracy i wesprzeć walkę z nastoletnimi uzależnieniami dla 12-15-latków.

To kompedium wiedzy z zakresu budowania celów, planowania, rozwijania
marzeń, szukania swoich talentów, stawiania granic i negocjowania, budowania poczucia własnej wartości, budowania zdrowych relacji z innymi.

To narzędziownik pracy nad sobą w zabawnej formie, którą przyswaja
nawet “zbuntowany nastolatek”.

To świetna zabawa – edutainment czyli połączenie nauki z rozrywką; tu – dodatkowo z akcesoriami, aby ćwiczenia były namacalne i pozwalały ukształtować nawyki.

Praca z "Planerem Życia nie dla Dzbana!" wykonywana jest w domu, samodzielnie
lub w rodzinie, ale jest również wspierana serią spotkań z psychologiem.

Jak to działa?

"Planer Życia nie dla Dzbana" ma formę wciągającego i zabawnego dziennika nastolatka do jego indywidualnego rozwoju osobistego.

"Planer Życia nie dla Dzbana!" to:

- personalizowany, brandowany Dziennik (40 dni) pracy nad sobą;
- autorski program budowany na bazie literatury, szkoleń oraz pracy z psychologami, który ma za zadanie zbudować sprawczość i poczucie własnej wartości nastolatków;
- Planer mobilizuje do rozwoju osobistego dziecka, poprawy komunikacji w rodzinie oraz budowania relacji w rodzinie.
- EkoAkcesoria "Żrób to sam!" do wsparcia zadań z Planera.
- 4 towarzyszące spotkania z psychologiem – zamkniętą grupę online, w której omawiane są zadania z Planera oraz 4 spotkania online w grupie wspierające rozwój.
- “Spotkanie absolwentów” na koniec projektu

Dlaczego to jest ważne?

Badania wykazują, iż młode osoby, szczególnie z pokolenia Gen Z i Alpha, mają do czynienia z wieloma wyzwaniami. Zanurzeni od najmłodszych lat w świat wirtualny, często odczuwają osamotnienie, mają duże problemy z nawiązywaniem bliskich relacji z rówieśnikami, łatwo oceniają innych i same padają ofiarami ocen.

Często odczuwają niezaopiekowanie emocjonalne w rodzinie z powodu zabiegania rodziców. Jednocześnie borykają się z narastającą wokół agresją i „znieczulicą” oraz wszechobecnymi przejawiami hejtu w najróżniejszych postaciach.

Te problemy narażają dzisiejszą młodzież na poszukiwanie pozornej akceptacji w postaci ucieczki w świat łatwiejszych rozrywek takich jak gry komputerowe, telefony czy alkohol i narkotyki w grupie rówieśniczej.

Wyjątkowo boleśnie odbija się to na ich poziomie zadowolenia z życia i z siebie. Z powodu braku jasno określonych celów, pomysłu na siebie oraz bliskich relacji z rówieśnikami i rodzicami, następuje powolne odcinanie się od społeczeństwa, a w dalszej konsekwencji - często depresje i myśli samobójcze (w Polsce 50% częściej niż średnia światowa).

NFZ podaje, że w 2017 r. leczeniem depresji objęto 12,1 tys. osób poniżej 18. roku życia. W roku 2021 takiej specjalistycznej pomocy udzielono już 25,3 tys. Oznacza tu 100% wzrost w porównaniu z rokiem 2017.

Eksperci wskazują, że stany i zaburzenia depresyjne w naszym kraju stają się coraz większym problemem, który dotyka około 20 proc. młodzieży.

Używanie alkoholu i narkotyków w młodym wieku, zanim mózg jest w pełni rozwinięty, dramatycznie zwiększa ryzyko przyszłego uzależnienia od alkoholu i narkotyków. Młodzi ludzie, którzy zaczynają pić alkohol przed ukończeniem 15 roku życia są 5 razy bardziej narażeni na nadużywanie lub
uzależnienie od osób, które zaczęły używać alkoholu w wieku 21 lat lub później. Podobnie działa to w przypadku narkotyków.

W 3Q 2022 roku warszawski ratusz zamówił badanie, które objęło uczniów pierwszych i drugich klas liceów, techników i szkół branżowych w stolicy, spośród których 89 proc. badanych miało dobre, bardzo dobre lub wzorowe zachowanie. 60 proc. ankietowanych uczniów przyznała, że piła alkohol. 25% ankietowach przyznała, że upiła się, gdy miała 14 lat lub mniej. Blisko 66 proc. przebadanej młodzieży deklaruje również, że spędza w sieci 3 godziny dziennie od poniedziałku do piątku.

"Planer Życia nie dla Dzbana" stworzyliśmy, by wyciągnąć młodzież z sieci i pułapek pozornej dorosłości.

Dajemy wiarę w siebie!

Personalizowany 4-dniowy Dziennik pracy nad sobą to autorski program budowany na bazie literatury, szkoleń oraz pracy z psychologami, który ma za zadanie zbudować sprawczość i poczucie własnej wartości nastolatków.

Planer mobilizuje do rozwoju osobistego 12-15-latka, poprawy komunikacji w rodzinie oraz budowania relacji w rodzinie.

To narzędzie budowania celów, planowania, rozwijania marzeń, szukania swoich talentów, stawiania granic i negocjowania,
budowania poczucia własnej wartości, budowania zdrowych relacji z innymi.

To niejaka auto-terapia nastolatka tak, by pozwolić mu rozwinąć skrzydła.

To jest super! Gdzie to kupić?!

"Planer Życia nie dla Dzbana" to produkt personalizowany. Z tego powodu najchętniej przygotowujemy go dla większych grup z danego otoczenia.

Produkt najczęściej zamawiany jest przez:

- Szkoły (zwykle z dofinansowaniem OPS lub Urzędów Miasta / Gminy) w ramach prezentu na koniec roku szkolnego, do pracy w trakcie ferii lub wakacji.

"Planer Życia nie dla Dzbana" (lub wersję DEMO) można również zamówić, kontaktując się na witaj@natrzepaku.pl

Projekt "Planer Życia nie dla Dzbana" z Akcesoriami to również spotkania z psychologiem i dedykowana, zamknięta grupa FB, co wspiera rozwój z Planerem i motywuje do dalszej pracy.

Zaufali naszemu know-how

  • Dzięki zastosowaniu elementów grywalizacji we wszystkich projektach proponowanych przez "NaTrzepaku", udało nam się zwiększyć liczbę uczestników projektów, zaangażować i zmotywować mieszkańców, podnieść skuteczność funkcji edukacyjno-informacyjnej i precyzyjniej dopasować zadania wynikające z ustawy o profilaktyce uzależnień. Współpracę z ,,NaTrzepaku - Eko animacje i Gry Terenowe" polecam wszystkim, dla których ważne są takie wartości jak: edukacja, współpraca, profesjonalizm, kreatywność, zaangażowanie i komplementarność usług.
    Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gmina Lesznowola Janina Szulowska
  • [...] Wśród zrealizowanych gier miały miejsce: 1) „STOP HEJT! Odkryj swoje SuperMoce” przeciwdziałająca zjawisku hejtu, 2) “Twój głos ma znaczenie” edukująca o roli i wadze udziału w lokalnych budżetach obywatelskich z eko wątkiem, 3) „Skrzynia Świątecznego Czasu” promująca życzliwość i budowanie relacji w rodzinie. [...] „NaTrzepaku – Eko Animacje i Gry Terenowe” jest rzetelnym partnerem, terminowym, o wysokim stopniu zaangażowania w realizowane zadania. Serdecznie polecam produkty i współpracy z marką “Na Trzepaku” innym stowarzyszeniom, urzędom miast, MOPS oraz szkołom.
    Gradiam, Partnerstwo dla Dzieci Pragi Południe Monika Czaplarska-Wach, Prezes Stowarzyszenia
  • Współpraca z "Na Trzepaku - Eko Animacje i Gry Terenowe" jest w pełni satysfakcjonująca. Działa w oparciu o autorskie scenariusze, ale w płeni realizuje potrzeby i wartości promowane w zadaniach Gminy. Atrakcyjna forma pożytecznych treści propagowanych przez produkty społeczne Na Trzepaku przyciąga bardzo dużo uczestników - odbiorców zadań Gminy. Rekomenduję produkty społeczne 'NaTrzepaku - Eko Animacje i Gry Terenowe".
    Miasto i Gmina Piaseczno Hanna Kułakowska-Michalak, I Zastępca Burmistrza
  • [...]Współpraca obejmowała organizację dużego wydarzenia rodzinnego - gry terenowej pt. "STOP HEJT! Odryj Twoje SuperMoce!" dla rodzin z dziećmi oraz gry detektywistycznej (Escape Room) pt. "Przepis na życzliwość" dla dzieci. Oba wydarzenia zostały zrealizowane w ramach projektu socjalnego pn. "Akademia Rodziny" w oparciu o autorskie programy (scenariusze), których pomysłodawcą jest "NaTrzepaku". [...] Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piasecznie poleca firmę NaTrzepaku jako rzetelnego merytorycznie i organizacyjnie partnera.
    Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piasecznie Wioletta Urban, Dyrektor
  • Marto i cały Zespół NaTrzepaku dziękuję :) Warsztaty na takim poziomie o jakim zawsze marzyłam ;)) Pięknie , profesjonalnie i magicznie ! WIELKIE DZIĘKI
    IdeaMia Hanna Piaseczna, właścicielka

Co robimy NaTrzepaku?

Przeciwdziałamy uzależnieniom i apatii dzieci i młodzieży oraz całych rodzin poprzez wzmacnianie więzi rodzinnych i społecznych oraz budowanie poczucia sprawczości i umiejętności współpracy.

Angażujemy dzieci i rodziców oraz młodzież w formy aktywnego spędzania czasu offline w przestrzeni miejskiej, komercyjnej i zielonej. Nasze aktywności rodzinne offline wciągają każdego.

Aktywności offline NaTrzepaku polecane są Nauczycielom w szkołach i przedszkolach, Miejskim i Gminnym Ośrodkom Pomocy Społecznej, Urzędom Miasta /i Gminy, Firmom zaangażowanym społecznie.