Planer Życia nie dla Dzbana,
czyli jak zadbać o sprawczość nastolatka
Narzędzie pracy nad sobą w zabawnej formie,
które przyswaja nawet “zbuntowany nastolatek”!
To planer budowania mocnych stron i sprawczości, nauki współpracy i walki z nastoletnimi uzależnieniami dla 12-15-latków.
To kompedium wiedzy z zakresu budowania celów, planowania, rozwijania marzeń, szukania swoich talentów, stawiania granic i negocjowania,
budowania poczucia własnej wartości i zdrowych relacji z innymi.
A przy tym wszystkim, to po prostu fajna zabawa!
Planer Życia nie dla Dzbana! by NaTrzepaku:
-
Jaką tematykę poruszamy?
Jaką tematykę poruszamy?
"Planer Życia nie dla Dzbana!" to świetne rozwiązanie dla zabieganych rodziców lub rodziców, którzy nie radzą sobie z “nastoletnim buntem”.
Ten wyjątkowy kalendarz nastolatka powstał, aby budować mocne strony i sprawczość, wzmacniać ich umiejętność współpracy i wesprzeć walkę z nastoletnimi uzależnieniami dla 12-15-latków.
To kompedium wiedzy z zakresu budowania celów, planowania, rozwijania
marzeń, szukania swoich talentów, stawiania granic i negocjowania, budowania poczucia własnej wartości, budowania zdrowych relacji z innymi.To narzędziownik pracy nad sobą w zabawnej formie, którą przyswaja
nawet “zbuntowany nastolatek”.To świetna zabawa – edutainment czyli połączenie nauki z rozrywką; tu – dodatkowo z akcesoriami, aby ćwiczenia były namacalne i pozwalały ukształtować nawyki.
Praca z "Planerem Życia nie dla Dzbana!" wykonywana jest w domu, samodzielnie
lub w rodzinie, ale jest również wspierana serią spotkań z psychologiem. -
Jak to działa?
Jak to działa?
"Planer Życia nie dla Dzbana" ma formę wciągającego i zabawnego dziennika nastolatka do jego indywidualnego rozwoju osobistego.
"Planer Życia nie dla Dzbana!" to:
- personalizowany, brandowany Dziennik (40 dni) pracy nad sobą;
- autorski program budowany na bazie literatury, szkoleń oraz pracy z psychologami, który ma za zadanie zbudować sprawczość i poczucie własnej wartości nastolatków;
- Planer mobilizuje do rozwoju osobistego dziecka, poprawy komunikacji w rodzinie oraz budowania relacji w rodzinie.
- EkoAkcesoria "Żrób to sam!" do wsparcia zadań z Planera.
- 4 towarzyszące spotkania z psychologiem – zamkniętą grupę online, w której omawiane są zadania z Planera oraz 4 spotkania online w grupie wspierające rozwój.
- “Spotkanie absolwentów” na koniec projektu -
Dlaczego to jest ważne?
Dlaczego to jest ważne?
Badania wykazują, iż młode osoby, szczególnie z pokolenia Gen Z i Alpha, mają do czynienia z wieloma wyzwaniami. Zanurzeni od najmłodszych lat w świat wirtualny, często odczuwają osamotnienie, mają duże problemy z nawiązywaniem bliskich relacji z rówieśnikami, łatwo oceniają innych i same padają ofiarami ocen.
Często odczuwają niezaopiekowanie emocjonalne w rodzinie z powodu zabiegania rodziców. Jednocześnie borykają się z narastającą wokół agresją i „znieczulicą” oraz wszechobecnymi przejawiami hejtu w najróżniejszych postaciach.
Te problemy narażają dzisiejszą młodzież na poszukiwanie pozornej akceptacji w postaci ucieczki w świat łatwiejszych rozrywek takich jak gry komputerowe, telefony czy alkohol i narkotyki w grupie rówieśniczej.
Wyjątkowo boleśnie odbija się to na ich poziomie zadowolenia z życia i z siebie. Z powodu braku jasno określonych celów, pomysłu na siebie oraz bliskich relacji z rówieśnikami i rodzicami, następuje powolne odcinanie się od społeczeństwa, a w dalszej konsekwencji - często depresje i myśli samobójcze (w Polsce 50% częściej niż średnia światowa).
NFZ podaje, że w 2017 r. leczeniem depresji objęto 12,1 tys. osób poniżej 18. roku życia. W roku 2021 takiej specjalistycznej pomocy udzielono już 25,3 tys. Oznacza tu 100% wzrost w porównaniu z rokiem 2017.
Eksperci wskazują, że stany i zaburzenia depresyjne w naszym kraju stają się coraz większym problemem, który dotyka około 20 proc. młodzieży.
Używanie alkoholu i narkotyków w młodym wieku, zanim mózg jest w pełni rozwinięty, dramatycznie zwiększa ryzyko przyszłego uzależnienia od alkoholu i narkotyków. Młodzi ludzie, którzy zaczynają pić alkohol przed ukończeniem 15 roku życia są 5 razy bardziej narażeni na nadużywanie lub
uzależnienie od osób, które zaczęły używać alkoholu w wieku 21 lat lub później. Podobnie działa to w przypadku narkotyków.W 3Q 2022 roku warszawski ratusz zamówił badanie, które objęło uczniów pierwszych i drugich klas liceów, techników i szkół branżowych w stolicy, spośród których 89 proc. badanych miało dobre, bardzo dobre lub wzorowe zachowanie. 60 proc. ankietowanych uczniów przyznała, że piła alkohol. 25% ankietowach przyznała, że upiła się, gdy miała 14 lat lub mniej. Blisko 66 proc. przebadanej młodzieży deklaruje również, że spędza w sieci 3 godziny dziennie od poniedziałku do piątku.
"Planer Życia nie dla Dzbana" stworzyliśmy, by wyciągnąć młodzież z sieci i pułapek pozornej dorosłości.
-
Dajemy wiarę w siebie!
Dajemy wiarę w siebie!
Personalizowany 4-dniowy Dziennik pracy nad sobą to autorski program budowany na bazie literatury, szkoleń oraz pracy z psychologami, który ma za zadanie zbudować sprawczość i poczucie własnej wartości nastolatków.
Planer mobilizuje do rozwoju osobistego 12-15-latka, poprawy komunikacji w rodzinie oraz budowania relacji w rodzinie.
To narzędzie budowania celów, planowania, rozwijania marzeń, szukania swoich talentów, stawiania granic i negocjowania,
budowania poczucia własnej wartości, budowania zdrowych relacji z innymi.To niejaka auto-terapia nastolatka tak, by pozwolić mu rozwinąć skrzydła.
-
To jest super! Gdzie to kupić?!
To jest super! Gdzie to kupić?!
"Planer Życia nie dla Dzbana" to produkt personalizowany. Z tego powodu najchętniej przygotowujemy go dla większych grup z danego otoczenia.
Produkt najczęściej zamawiany jest przez:
- Szkoły (zwykle z dofinansowaniem OPS lub Urzędów Miasta / Gminy) w ramach prezentu na koniec roku szkolnego, do pracy w trakcie ferii lub wakacji.
"Planer Życia nie dla Dzbana" (lub wersję DEMO) można również zamówić, kontaktując się na witaj@natrzepaku.pl
Projekt "Planer Życia nie dla Dzbana" z Akcesoriami to również spotkania z psychologiem i dedykowana, zamknięta grupa FB, co wspiera rozwój z Planerem i motywuje do dalszej pracy.
Jaką tematykę poruszamy?
"Planer Życia nie dla Dzbana!" to świetne rozwiązanie dla zabieganych rodziców lub rodziców, którzy nie radzą sobie z “nastoletnim buntem”.
Ten wyjątkowy kalendarz nastolatka powstał, aby budować mocne strony i sprawczość, wzmacniać ich umiejętność współpracy i wesprzeć walkę z nastoletnimi uzależnieniami dla 12-15-latków.
To kompedium wiedzy z zakresu budowania celów, planowania, rozwijania
marzeń, szukania swoich talentów, stawiania granic i negocjowania, budowania poczucia własnej wartości, budowania zdrowych relacji z innymi.
To narzędziownik pracy nad sobą w zabawnej formie, którą przyswaja
nawet “zbuntowany nastolatek”.
To świetna zabawa – edutainment czyli połączenie nauki z rozrywką; tu – dodatkowo z akcesoriami, aby ćwiczenia były namacalne i pozwalały ukształtować nawyki.
Praca z "Planerem Życia nie dla Dzbana!" wykonywana jest w domu, samodzielnie
lub w rodzinie, ale jest również wspierana serią spotkań z psychologiem.
Jak to działa?
"Planer Życia nie dla Dzbana" ma formę wciągającego i zabawnego dziennika nastolatka do jego indywidualnego rozwoju osobistego.
"Planer Życia nie dla Dzbana!" to:
- personalizowany, brandowany Dziennik (40 dni) pracy nad sobą;
- autorski program budowany na bazie literatury, szkoleń oraz pracy z psychologami, który ma za zadanie zbudować sprawczość i poczucie własnej wartości nastolatków;
- Planer mobilizuje do rozwoju osobistego dziecka, poprawy komunikacji w rodzinie oraz budowania relacji w rodzinie.
- EkoAkcesoria "Żrób to sam!" do wsparcia zadań z Planera.
- 4 towarzyszące spotkania z psychologiem – zamkniętą grupę online, w której omawiane są zadania z Planera oraz 4 spotkania online w grupie wspierające rozwój.
- “Spotkanie absolwentów” na koniec projektu
Dlaczego to jest ważne?
Badania wykazują, iż młode osoby, szczególnie z pokolenia Gen Z i Alpha, mają do czynienia z wieloma wyzwaniami. Zanurzeni od najmłodszych lat w świat wirtualny, często odczuwają osamotnienie, mają duże problemy z nawiązywaniem bliskich relacji z rówieśnikami, łatwo oceniają innych i same padają ofiarami ocen.
Często odczuwają niezaopiekowanie emocjonalne w rodzinie z powodu zabiegania rodziców. Jednocześnie borykają się z narastającą wokół agresją i „znieczulicą” oraz wszechobecnymi przejawiami hejtu w najróżniejszych postaciach.
Te problemy narażają dzisiejszą młodzież na poszukiwanie pozornej akceptacji w postaci ucieczki w świat łatwiejszych rozrywek takich jak gry komputerowe, telefony czy alkohol i narkotyki w grupie rówieśniczej.
Wyjątkowo boleśnie odbija się to na ich poziomie zadowolenia z życia i z siebie. Z powodu braku jasno określonych celów, pomysłu na siebie oraz bliskich relacji z rówieśnikami i rodzicami, następuje powolne odcinanie się od społeczeństwa, a w dalszej konsekwencji - często depresje i myśli samobójcze (w Polsce 50% częściej niż średnia światowa).
NFZ podaje, że w 2017 r. leczeniem depresji objęto 12,1 tys. osób poniżej 18. roku życia. W roku 2021 takiej specjalistycznej pomocy udzielono już 25,3 tys. Oznacza tu 100% wzrost w porównaniu z rokiem 2017.
Eksperci wskazują, że stany i zaburzenia depresyjne w naszym kraju stają się coraz większym problemem, który dotyka około 20 proc. młodzieży.
Używanie alkoholu i narkotyków w młodym wieku, zanim mózg jest w pełni rozwinięty, dramatycznie zwiększa ryzyko przyszłego uzależnienia od alkoholu i narkotyków. Młodzi ludzie, którzy zaczynają pić alkohol przed ukończeniem 15 roku życia są 5 razy bardziej narażeni na nadużywanie lub
uzależnienie od osób, które zaczęły używać alkoholu w wieku 21 lat lub później. Podobnie działa to w przypadku narkotyków.
W 3Q 2022 roku warszawski ratusz zamówił badanie, które objęło uczniów pierwszych i drugich klas liceów, techników i szkół branżowych w stolicy, spośród których 89 proc. badanych miało dobre, bardzo dobre lub wzorowe zachowanie. 60 proc. ankietowanych uczniów przyznała, że piła alkohol. 25% ankietowach przyznała, że upiła się, gdy miała 14 lat lub mniej. Blisko 66 proc. przebadanej młodzieży deklaruje również, że spędza w sieci 3 godziny dziennie od poniedziałku do piątku.
"Planer Życia nie dla Dzbana" stworzyliśmy, by wyciągnąć młodzież z sieci i pułapek pozornej dorosłości.
Dajemy wiarę w siebie!
Personalizowany 4-dniowy Dziennik pracy nad sobą to autorski program budowany na bazie literatury, szkoleń oraz pracy z psychologami, który ma za zadanie zbudować sprawczość i poczucie własnej wartości nastolatków.
Planer mobilizuje do rozwoju osobistego 12-15-latka, poprawy komunikacji w rodzinie oraz budowania relacji w rodzinie.
To narzędzie budowania celów, planowania, rozwijania marzeń, szukania swoich talentów, stawiania granic i negocjowania,
budowania poczucia własnej wartości, budowania zdrowych relacji z innymi.
To niejaka auto-terapia nastolatka tak, by pozwolić mu rozwinąć skrzydła.
To jest super! Gdzie to kupić?!
"Planer Życia nie dla Dzbana" to produkt personalizowany. Z tego powodu najchętniej przygotowujemy go dla większych grup z danego otoczenia.
Produkt najczęściej zamawiany jest przez:
- Szkoły (zwykle z dofinansowaniem OPS lub Urzędów Miasta / Gminy) w ramach prezentu na koniec roku szkolnego, do pracy w trakcie ferii lub wakacji.
"Planer Życia nie dla Dzbana" (lub wersję DEMO) można również zamówić, kontaktując się na witaj@natrzepaku.pl
Projekt "Planer Życia nie dla Dzbana" z Akcesoriami to również spotkania z psychologiem i dedykowana, zamknięta grupa FB, co wspiera rozwój z Planerem i motywuje do dalszej pracy.
Zaufali naszemu know-how
Co robimy NaTrzepaku?
Przeciwdziałamy uzależnieniom i apatii dzieci i młodzieży oraz całych rodzin poprzez wzmacnianie więzi rodzinnych i społecznych oraz budowanie poczucia sprawczości i umiejętności współpracy.
Angażujemy dzieci i rodziców oraz młodzież w formy aktywnego spędzania czasu offline w przestrzeni miejskiej, komercyjnej i zielonej. Nasze aktywności rodzinne offline wciągają każdego.
Aktywności offline NaTrzepaku polecane są Nauczycielom w szkołach i przedszkolach, Miejskim i Gminnym Ośrodkom Pomocy Społecznej, Urzędom Miasta /i Gminy, Firmom zaangażowanym społecznie.